ROZWÓJ OSOBISTY, MOTYWACJA, REFLEKSJE, SPOSTRZEŻENIA. Z ASEM WYGRYWASZ.

poniedziałek, 16 maja 2011

11 książek, które wywarły największy wpływ na moje życie

Książki mojego życia.
Kolejność nie ma znaczenia.
Wyzwalały zmiany, wpływały na postrzeganie świata, uczyły, pokazywały życie. Ważne dla mnie. Kto je zna, ten zna częsć mnie.
1.     Zygmunt Freud  „Objaśnianie marzeń sennych” – od tego zaczęła się psychologia. Od dziecka uwielbiałam czytać. Dzieciństwo spędziłam na wsi, gdzie często chodziłam do biblioteki gminnej. W pewnym momencie było tak, że przeczytałam wszystkie dostępne dla mnie książki. Byłam wtedy w 7 klasie. I wtedy moja ręka sięgnęła w kierunku półki z podpisem „Psychologia”. Trafiłam na Freuda „Objaśnianie marzeń sennych”. Od tego czasu, zawsze moje dłonie i serce zwracały się w kierunku półek z podpisem Psychologia
2.     Wisława Szymborska „Widok z ziarnkiem piasku” – od tego zaczęła się polonistyka. Tomik wierszy, który dostałam  w nagrodę w jakimś konkursie w 8 klasie. Chłonęłam, zaczytywałam się, byłam oczarowana. Pokochałam. Uczyłam się wierszy na pamięć, cytowałam.
3.     Piękna i bestia – bajka mojego dzieciństwa. Uratować bestię. I nie zrażać się pozorami.
4.     Stephen Covey „7 nawyków skutecznego działania” - Proaktywność przede wszystkim.
5.     Elizabeth Gilbert „Jedz. Módl się. Kochaj” – cały post na ten temat http://twojazmiana.blogspot.com/2011/04/jedz-modl-sie-kochaj-zyj.html
6.     Antoine de Saint- Exupéry „Mały książę” -  „Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu”, „Jesteś odpowiedzialny za to, co oswoiłeś”, „- Na pustyni jest się trochę samotnym.
- Równie samotnym jest się wśród ludzi”,” ...ludzie hodują pięć tysięcy róż w jednym ogrodzie... i nie znajdują w nich tego, czego szukają...”, „Powinienem był ją sądzić wedle czynów, a nie słów” i wiele innych
7.     Martin Seligman „Psychopatologia” – Ksiażka, która wędruje ze mną gdziekolwiek na dłużej wyjeżdżam. Gruba, podstawowa. Nie wiem, skąd we mnie tyle miłości do niej. Ale stanowi dla mnie bazę mojej tożsamości jako psychologa.
8.     Timothy Ferris „4 godzinny tydzień pracy” - Zmieniła moje podejście do pracy. Zrozumiałam, w jak sposób chce pracować. Pomogła mi nakreślić wizję mojego zawodowego życia.
9.     Irving Stone „Pasja życia” – O Van Goghu biograficzno-beletrystycznie. Książka przeczytana w liceum. Taka, o której pamięta się całe życie. O emocjach, niezrozumieniu, samotności, wielkim talencie. Uczy pokory.
10Paulo Coelho „Alchemik” – Książka pierwszy raz przeczytana w Empiku, na stojąco. Najpierw mnie zaczarowała. Potem ją odrzuciłam na dobrych kilka lat, nawet wykpiłam za pseudofilozofię. Niedawno odkryłam na nowo.
11.  Konstanty Ildefons Gałczyński „Rozmowa liryczna” – pokazuje moją sentymentalną i romantyczną, choć czasem gębko skrywaną, naturę. O tym, że do prawdziwej miłość się wraca.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz